Són moltes les persones que pensen que el Relacions Públiques
és aquella persona que podem trobar perfectament per Salou durant
l'agost promocionant una discoteca i dient que si l'acompanyes,
entres sense pagar i amb dues consumicions incloses. Bé, en certa
part sí, són Relacions Públiques, ja que el que fan és
estar exposat al públic venent una idea i captant clientela per a la
empresa contractant, però si ens ho parem a mirar des del punt de
vista professional, podem veure que el futur d'un estudiant d'aquest
grau, no és estar a Salou repartint flyers; ni a Salou, ni a Lloret,
ni a Eivissa... NO!
La feina d'un RP (si em permeteu diguer-li així), va més
enllà de vendre una imatge corporativa d'una empresa: aquest ha de
ser un mediador immediat de conflictes, és a dir, veure on hi ha
problemes i buscar la forma més adequada per solucionar-los, sense
aixecar molt pols al seu voltant, ja que això podria afectar a la
reputació de l'entitat per la qual treballa; per tant, també ha de
ser prescriptor i conèixer l'entorn en el qual es situa la seva
institució d'una forma excel·lent, sense deixar de tenir en compte
als diferents mapes de públics (incloent-hi a la competència).
L'anàlisi estratègic també serà important, ja que la reputació
de la qua dispongui l'empresa serà calu per poder establi un pla a
seguir o bé un altre, utilitzant, també, un sentit crític respecte
l'entorn i fent els canvis convenients quan aquests siguin
necessaris. Un Relacions Públiques ha de ser un visionari, partint,
com ja he dit anteriorment, que ha de conèixer l'entorn: visionari
perquè hem de saber que és el que passarà per poder actuar d'una
manera o d'una altra abans de què la competència se'ns avanci. Un
altre fet que ha de complir el professional en comuncació é el de
supervisar l'organització, i a partir d'aquí, seguir el lema
“fer-ho bé i fer-ho saber”; si les coses és fan malament,
difícilment ho podrem fer saber, ja que això ens perjudicarà (no
obstant hi ha casos en què s'utilitza aquest criteri, com en el cas
explicat en l'article anterior. Per finalitzar, hem de guiar el pla
estratègic que nosaltres mateixos hem ideat; és a dir, portar a la
nostra empresa el més amunt possible i situar-la com a una
privilegiada dins del sector i l'entorn que nosaltres hem de conèixer
a la perfecció.
Ara hi veieu més diferències entre repartir flyiers i aconseguir
que una empresa arribi lluny mitjançant un pla estratègic
comunicatiu? #SOYRRPP
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada