Un publicista el
que busca és aconseguir que un producte determinat, amb un target
determinat (segons el Brief entregat per part de l'empresa
contractant) arribi a milers de consumidors d'una forma correcta per
tal d'influir i fer que aquests el comprin de forma convençuda i
immediata; si no ho aconsegueix, fracassa.
El Relacions
Públiques no realitza Publicitat,
sinó que el què fa és Publicity,
és a dir, aconseguir que una notícia relacionada amb l'empresa o
entitat per la qual treballa es situi en el major nombre de mitjans
de comunicació possible (com a notícia, repeteixo) per tal de fer
que la seva marca s'estableixi com a potent i com a visible en el
mercat, però fora del camp de la publicitat.
Un
exemple, el trobem a Andorra. Fa poques setmanes, a una discoteca de
La Massana, anomenada TABOLA,
un individu (o un grup) van volcar un remolc de fems a la porta
principal. De manera automàtica, el Periòdic d'Andorra
va publicar-ho en la primera pàgina de la seva versió impresa i
també com a notícia destacada en la digital. Cal afegir, que un
dels socis del club és el líder del partit socialista Andorrà, i
aquest fet podria ser el detonant d'aquesta Publiciy
involuntària per part de la discoteca massanenca.
Un
cas semblant i del mateix sector, el trobem a La Seu d'Urgell, on, fa
tres mesos, a la porta de La Crem – Lounge Espai Musical,
s'hi va establir un home, vestit de caçador i amb una escopeta
apuntant a la porta principal del local musical (a les dues de la
matinada aproximadament, quan la discoteca treballava amb l'aforament
complet). Aquest fet també va aparèxier als principals diaris
provincials (El Segre i La Manyana) i a tota la premsa del país
Andorrà (ja que la distància entre La Seu i Andorra és de deu
quilòmetres).
Per
tant, podem dir que moltes vegades, la publicitat deixa de ser-ho i
es converteix en involuntària mitjançant la PUBLICITY:
L'art dels Relacions Públiques per aconseguir que la seva empresa
aparegui com a notícia, tot i que a vegades, la notícia es
convertida de forma involuntària i amb repercusions negatives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada