Felix Baugmartner és una de les poques persones que ha aconseguit
atreure als milions d'habitants de tots els països del món en un
mateix canal de televisió al mateix temps. Ni un FC Barcelona –
Reial Madrid, també televisat mundialment, aconsegueix tanta
difussió (també incloent-hi xifres de twitter, facebook
i altres xarxes socials on tothom pot dir la seva d'una manera
instantània i internacional.
Aquell dia, tot el món estava
pendent d'una persona que havia de caure del cel mitjançant el
patrocini de Red Bull, amb el projecte Stratos,
ja que era des de l'estratosfera d'on saltaria aquest home sense por
a la mort.
Saltarà o no saltarà? Passaven els
minuts i Baumgartner seguia dins la seva diminuta nau plena de
botons, penjat sobre la terra i envoltant de càmares automàtiques
(no pensem que allà hi havia algú més); havia pujat amb un globus
i cauria lliurement per acabar aterrant amb un paracaigues... hores,
hores i hores, i RedBull feia publicitat gratuïta (publicity) i ho
faria durant la resta de la història, aconseguint el que només una
persona antoriorment, havia superat (Baumgartner finalment no va
aconseguir el rècord).
És RedBull la millor companyia a
nivell de Relacions Públiques? Com a mínim, ha donat una lliçó de
comunicació a totes les altres empreses del món; mantenir a tot el
món davant una marca durant hores, i seguir-ne parlant dies i mesos
(i fins i tot seran anys), al voltant d'aquest esdeveniment únic i
increïble.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada