dimecres, 10 de desembre del 2014

Com la de St. Ermengol, no hi ha cap fira!


La fira és una tècnica molt aprofitada en Relacions Públiques per tal de donar a coneixer productes als públics d'un determinat sector, així, amb objectius clarament comercials. La "Real Academia Española" defineix la fira com "una instalación donde se exponen los productos de un solo ramo industrial o comercial, como libros, muebles, juguetes, para su promoción y venta".

Doncs ni juguets, ni mobles ni llibres, sinó FORMATGES! Al mes d'octubre, a la capital del Pirineu Català, La Seu d'Urgell es celebra una de les fires més antigues de Catalunya; la Fira de Sant Ermengol. Aquesta gira al voltant dels formatges artesanals que es confeccionen tant a Catalunya com a altres indrets del territori espanyol, sobretot d'Euskalerria.

La fira de Sant Ermengol rep més de cent mil visitants que disfruten del formatge en una carpa instal·lada a la zona esportiva, en la qual també es realitza un concurs en la qual es donen tres medalles (or, plata i bronze) en diferents seccions entre les quals s'agrupen els formatges.

No obstant, la fira no només es centra en el món alimentici, sinó que moltes entitats i empreses del municipi i de la comarca, aprofiten un espai situat al costat de la carpa anomenada anteriorment per tal de mostrar els seus productes i els seus serveis.

Aquell cap de setmana, La Seu d'Urgell es converteix en una gran ciutat, amb una ocupació hotelera del 98%, on tots els comerciants i empresaris d'oci i de restauració en treuen profit; un exemple és la inauguració de la nova discoteca de la ciutat, la qual es va realitzar una setmana abans de la fira i va emplenar el seu aforament durant aquesta celebració formatgera.

D'aquesta manera, podem dir que una fira o un saló, més enllà de beneficis comercials, també en té de comunicatius, tals com relacionar-se amb la "competència" i amb els seus "prosumers", els quals poden parlar directament amb els responsables de les ramaderies per dona'ls-hi la seva opinió personal.

Sergi Cava.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada