Els fets mediàtics i de noticiabilitat que ens arriben dia a dia com a consumidors dels mitjans de comunicació no són casualitats, sinó que estan marcats per l'agenda setting, la qual marca els fets que esdevenen noticiables i d'importància per als consumidors i per a la població en general.
No obstant, aquesta agenda afecta, majoritàriament, als mitjans de comunicació massiva, i pot generar controvèrsia entre els fets "importància" i "audiència", ja que aquests dos no sempre van junts.
Alguns mitjans de comunicació busquen el fet de tenir audiència, apostant per una programació de "tele-basura" amb programes que creen i ofereixen contingut no intel·lectual però que atreuen a l'audiència, situant-los en llocs privilegiats i podent tenir unes tarifes publicitàries àmplies i diferenciades d'altres mitjans de comunicació (creació de reallities, programes de "salsa rosa"...).
Per l'altra banda, i fidels a l'agenda setting anomenada anteriorment, trobem la programació informativa, la qual ofereix informació fidel i real segons els interessos dels espectadors i consumidors, fent que aquests segueixin un mitjà determinat per la informació que aquest transment i per la confiança que aquest genera.
En definitiva, l'agenda setting és un fet que ens marca la nostra actualitat i la manera de generar les notícies diàriament; sense ella, possiblement, cada mitjà de comunicació es basaria en els seus interessos i no ens els generals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada